Besvärjelse för att hitta borttappade föremål

Jag har en besvärjelse när jag inte kan hitta saker som har hjälpt mig många gånger. Var den kommer från eller vilken källan är vet jag tyvärr inte, men den fungerar och det är huvudsaken.

Ofta kan man leta sig galen efter en sak och i nästa sekund ligger den där man precis har letat. Så istället för att flänga omkring och vända upp och ner på huset så brukar jag använda denna lilla ramsa:

"Väktare över försvunna ting, lyss till mig och sök omkring.
 Genom eld och vatten, luft och jord,
 finn det jag söker och lyckan är gjord."

Som sagt vad för källa det är till denna lilla ramsa vet jag inte men jag kan starkt rekomendera den.

Blessed be


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0