Böcker

Jag tänkte berätta lite om böcker idag. När jag började bli intresserad av wicca och häxkonst var de inte så enkelt att få tag i böcker i ämnet. Internet hade jag inte heller så den vägen var stängd.

Den första boken jag fick tag på var en wahlströms minipocket som hette:Handbok för häxor. Jag minns att jag läste den från pärm till pärm om och om igen. Några år senare så kom jag över böckerna: Vit magi av Marina Medici och Kärlekens magi av samma författare. Samma hände där, jag läste dom om och om igen.

Tack och lov är de lättare nu att hitta böcker. Häxans handbok av  Dannie Druehyld fick jag bara tag på med dansk text. Jag hade hört så mycket bra om just den boken att jag verkligen ville läsa den. Jag kan rekomendera den även på danska, det är en ganska lättfattad danska tycker åtminstone jag. Annars brukar jag hålla mig till böcker med svensk eller engelsk text.

En annan bok jag läste ganska snart var Scott Cunningham:s Wicca. En bra bok om man vill lära sig om wicca just.

En annan författare jag har läst en hel del av är Cassandra Eason, många tycker inte om henne eftersom hon spottar ur sig en massa böcker i vitt skilda ämnen. Men själv har jag inte något emot hennes böcker.

Silver Ravenwolf är en annan författare jag rekommenderar, samma där, många säger hon inte är bra. Men smaken är ju som bekant som baken. Jag har inget emot hennes böcker. Dom kan kännas lite tunga ibland dock med mycket text.

Sen har jag läste diverse böcker i olika ämnen, bl.a örtlära, tarot, potions, demoner. Lite av varje helt enkelt. Jag har även läste en del svartkonstböcker. De där med att vara så rädd för att läsa om just mörk magi eller svart magi tycker jag är lite överdrivet. Bara för att du läser de behöver du ju inte utöva de, eller hur? Bara för att du tex tycker om att läsa deckar så behöver du inte gå ut och mörda någon. Så läs vad du själv vill.

Den bok jag är mest stolt över är nog en otroligt tjock bok som heter The element encyclopedia of 5000 spells av Judika Illes. Jag bara älskar den boken, den har allt i mitt tycke. En annan bok jag går och dreglar över från samma författare är Encyclopedia of spirits. Får väl se om jag köper den endera dagen. Men min bokhylla är väldigt full så jag får vänta lite kanske.

Hoppas några av tipsen kan vara till nytta. Läsa allt ni kommer över men med ett kritiskt sinne.

Blessed be


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0