Häxskola

Jag läste på ett forum idag om en häxskola. Visst är det en intressant tanke? 

I alla fall tycker jag det. När jag började på min bana fanns de inte mycket information att tillgå. Det saknade jag verkligen, alla böcker med ockult tema slukade jag. Men det fick ju bli utan urskillning.
Naturligtvis är det bra att man läser om olika inriktingar inom häxkonst, men det hade varit bra om det funnits några böcker som behandlade häxkonst i stort. Eller en kurs eller skola av något slag.

Idag finns ju i och för sig internet där det finns mycket bra information. Men det finns lika mycket dålig information och felaktig information. Vad är då rätt information, ja de är en knivig fråga. Det jag tycker är rätt kan ju någon annan förkasta helt.

Men varför inte en skola som lär ut lite allmän häxkonst. Naturligtvis behövs ju dom vanliga ämnena också. Annars får det ju bli i kursform.

Min dröm är annars att det skulle finnas en skola för intresserade. Där dom vanliga grundämnena lärdes ut men även magi, örtlära, historia och andra ämnen inom det ockulta. Kanske något att fundera över?

Jag vet ju i alla fall att hade de funnits när jag var ung hade jag ansökt om att få gå i den skolan.

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0