Plantering

Nu är äntligen våren är så man kan börja med sina planteringar. De har visserligen varit frost ett par nätter i veckan. Men jag har ändå börjat lite smått med mina odlingar.

Sådden för året har bestått av citronmeliss, dill, persilja, ringkragar, vallmo, blåklint, prästkragar, ringblommor och potatis.

Än är jag inte färdig med all plantering, men såhär långt har jag hunnit fram till nu. Min lilla lavendel har som tur är överlevt vintern. Den hann aldrig blomma förra året, jag satte den lite sent. Men jag har stora förhoppningar inför detta året.

Jag har köpt en ganska stor fjärilslavendel som jag tänker förvara i en kruka eftersom den inte är perenn.
Tycker inte de är lönt att plantera den i rabatten eftersom den ändå inte kommer att övervintra.
Jag kommer att ta lite bilder framöver och lägga in. När de kommer upp, just nu är de bara jorden och de är ju inte så spännande att fotografera.

Något som ska bli kul detta året är att jag har satt potatis. Första gången någonsin jag odlar de.

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0