Att lära sig och lära ut till andra.

Jag har funderat mycket på varför en del är så ovilliga att lära ut saker. Flera häxor, gudinnetroende och andra är direkt otrevliga mot dom som är nya på sin väg. Har sett på flera forum hur dom säger åt personer med frågor att googla, eller ta reda på saker själv.

Visst jag kan förstå att man blir trött på samma fråga om och om igen. Men varför inte för den sakens skull hålla en god ton? Detta ämne har jag tagit upp förr här i bloggen eftersom jag har väldigt svårt att förstå oviljan att någon annan ska få ta del av ens egen kunskap.

Naturligtvis har de flesta av oss fått kämpa för att komma dit vi är idag, men vi har alla haft hjälp på vägen kan jag säga till nästan 100 %. Mycket har jag själv tagit reda på och gjort misstag som jag kunnat dra lärdom av. Men jag har även fått hjälp av underbara och visa personer.

Nej, fram för att dom som vill ska kunna få fråga utan att bli avsnästa eller förlöjligade. Inga frågor är dumma frågor. Bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite.

En dröm jag har är att driva ett forum eller hemsida där personer som är nya på sin väg vågar fråga utan att få ovett av dom gamla.

Nog fräst från min sida :)

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0