Lång frånvaro

Efter en lång frånvaro härifrån skall jag försöka bli aktivare. Mycket har hänt och tiden har inte räckt till.

Hösten börjar bli på intåg och nu har det varit bråda dagar med att skörda allt som skall skördas. Ringblommorna blommar i sin oranga prakt. En del har jag redan torkat och en del står kvar ute i rabatten och lyser upp tillvaron.

En tinktur med ringblomma skall sättas i helgen. Just ringblomstinktur skall vara bra mot värk i lederna. En ringblomssalva skall jag med göra, dock inte denna helgen. Har inte torkat nog ringblommor än.

Fläderbärssaft skall tillverkas så fort bären är mogna. Blomsaften försvann i ett nafs nämligen. 

Som sagt bråda dagar nu när allt är färdigt för skörd. Men jag ska försöka uppdatera lite oftare här. Är det något särskilt ni vill läsa som så säg ifrån och jag lovar att göra mitt bästa.

Blessed be

Kommentarer
Postat av: maria - foto fööfään !

fin blogg du har :) kram

2010-09-06 @ 21:48:25
URL: http://sloarez.blogg.se/
Postat av: livingawiccanlife

Tack :) kram

2010-09-07 @ 16:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0