Månen



Tänkte dela med mig av ett foto jag tog förra fullmånen, alltså den som var i augusti. Månen har fascinerat människor i alla tider.
Fullmånen sägs besitta särskilda krafter inom många religioner. Varulvar sägs komma fram vid fullmånen, magi är extra kraftfull under fullmånen. Vacker är den hur som helst.

Vissa hävdar att dom inte kan sova under fullmånen, kanske är det sant. Vi vet genom forskning att den påverkar djuren. Varför skulle den då inte påverka människan, vi är ju trots allt bara ett djur.

Dela gärna med dig av dina upplevelser av fullmånen här. Har du träffat på någon varelse? Upplevt något särskilt under fullmånens inflytande? Jag ser fram emot att höra om era upplevelser.

Blessed be

Kommentarer
Postat av: elin kärlek♥

Hejsan!

Skulle du vilja ha mer läsare på ett enkelt och roligt sätt? Anmäl dig då i Dagens blogg hos mig ! :) Många kramar / Elin Kärlek

2010-09-28 @ 11:49:42
URL: http://elinamour.blogg.se/
Postat av: mimmi

fin bild :)

2010-10-04 @ 16:28:08
URL: http://mimms.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har svårt att sova under fullmånen. Jag blir nattligt aktiv och om jag blir motarbetat kan jag bli rent ut sagt aggressiv.



Det är märkligt hur påverkad man kan bli.

2010-10-29 @ 19:13:45
Postat av: livingawiccanlife

Månen påverkar oss alla mer eller mindre. Förr troddes det allmänt att mystiska väsen kom fram under månens sken. Vacker är den hur som helst.

2010-10-29 @ 20:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0