Rosenmarmelad

Ska bara göra ett kort inlägg och tipsa om en underbart god marmelad jag köpte i en liten butik häromdagen. Rosenmarmelad, gjord på kronbladen av rosor.

För det första har den en underbart rosa färg, den doftar ljuvligt och smakar svagt av rosor men inte överväldigande så man tror man sitter i trädgården och knaprar direkt på rosen.

Jag var lite skeptisk till om jag skulle köpa den, men äventyrlig som jag är när det gäller kulinariska upplevelser så gjorde jag slag i saken och köpte en bruk. Jag kan säga att det kommer att bli fler. Kanske försöker jag mig på att göra rosenmarmelad själv. Kan ju inte vara så svårt egentligen.

Summan av det hela är att jag kan verkligen rekommendera den om någon är sugen och inte vet om dom vågar.

Blessed be

Kommentarer
Postat av: molly

Fin blogg :)

2010-09-11 @ 09:53:28
URL: http://ddiamonds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0