April

Då var vi inne i aprilmånad, äntligen säger jag. Denna vintern har varit lång och hård för många, inte minst djuren. Jag har valt att stödmata både hjort, rådjur, småfåglar, ekorrar och andra djur som har sökt sig till min trädgård.

Men nu går det så äntligen mot ljusare tider. Ni glömde väl inte att ställa om klockan förra helgen? Jag ska erkänna att de har hänt att jag har glömt de, dock inte detta året.

Idag när jag var och handlade köpte jag lite dekorationsgräs jag ska så. Några kycklingar på de så har man en underbar påskprydnad. Jag köpte även krasse jag har tänkt så. Ett par dunkycklingar i krassen så har man både en god krydda och ett påskpynt. Till sommaren kan man byta ut kycklingen mot en midsommarstång bland krassen.

Det märks inte alls att jag längtar till påsken nu ;) Påsk är och har alltid varit en av mina absoluta favorithögtider. När jag var liten lekte jag att jag var en häxa påväg till blåkulla för att festa natten lång. Kvasten, katten och kaffekitteln var självklara saker att ta med mig.

Lite äldre nu men likväl åker jag till blåkulla och festar varje år ;)

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0