Ålder på att lära sig

På ett forum jag brukar besöka har det varit en livlig debatt på hur gammal man ska vara innan man får lära sig om magi.

För min egen del så ser jag inget hinder för att lära sig tidigt. Vet man vad man vill så förstår jag inte varför en del anser att man måste vara 18 för att få lära sig om magi. 18 är ingen magisk gräns där man blir vuxen och helt plötsligt vet vad man vill. En som är 12 kan ha en lika stark övertygelse och mognad som en 18-åring anser jag.

Naturligtvis så anser jag inte att man ska lära sig saker man inte har mognad för. Men att påstå att en, som i fallet på forumet, som är 14 år inte har mognad nog att lära sig om magi tycker jag inte är rimligt. Själv var jag inte gammal när jag började läsa böcker om magi. Jag har alltid vetat vad jag är och vad jag vill lära mig.
Hade någon sagt åt mig vid 14-års ålder att jag var för ung hade jag bara blivit mer övertygad om att jag skulle lära mig.

Bara lite tankar från mig såhär på tisdagskvällen.

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0