Förkyld

Jag har åkt på en riktig "bonnaförkylning" är snuvig, hostig och hes. Just nu väser jag mest och kan inte få fram något ljud alls. Till och med katten tittar lite undrande på mig.

Jag kurerar mig med honung i stora mängder och te. Jag som egentligen avskyr te dricker alltid de när jag är förkyld.

Vad händer annars då? Inte så mycket får jag väl erkänna, sommaren börjar gå mot sitt slut känns det som. Jag har lagat lingonsylt. Börjat ta upp alla mina grönsaker i trädgården. Egna morötter är guld värda kan jag säga. Löken är med helt underbar.

Örterna är redan skördade och hänger på tork. Helgen kommer att bjuda på lugn och vilsam stillhet. På måndag måste jag jobba dubbel dag så jag måste vara kurant då.

Jag hoppas ni bloggläsare känner er piggare och bättre än jag gör just nu.

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0