Hostar och nyser

Förkylningen håller i sig med full styrka. Jag ska väl inte klaga, det finns dom som har det mycket värre än jag. Men det känns ju alltid lite bättre när man får gnälla av sig ;)

Vad mer händer här? Ja, jag har gjort lingonsylt. Det finns inget godare än hemmagjord lingonsylt tycker jag. Nu hade jag turen att springa på några kilo bär och då blev det att ta fram stora grytan och koka lite sylt.

Hade jag haft tillgång till fler frukter och bär hade jag kokt mer sylt och marmelad. Äpple kommer jag att få stora kvantiteter av så lite äpplemos kommer det åtminstone att bli.

Idag ska jag sticka in till stan för att se om jag hittar lite garn till grytlappar. Jag ska virka ett par nya i våffelmönster hade jag tänkt. Det kommer såklart att bli en sväng in om den ockulta affären också, ett besök är ett måste varje gång jag är i staden.

Vad för ockulta affärer finns i era hemstäder? Kanske kan man få lite tips på ställen att besöka när man är på resande fot.

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0