Tågresa

Ikväll kommer jag att sätta mig på ett tåg och resa bort över helgen. Jag har en ganska kluven inställning till just tågresor, å ena sidan tycker jag om att åka tåg men å andra sidan tycker jag inte om det.

Det jag tycker om är att jag slipper göra så mycket under tiden jag åker. Jag kan ägna tiden åt att läsa, studera människor, filosofera eller vad jag nu vill sysselsätta mig med. Det jag inte gillar är stressen mellan tågbyten, att leta upp sin plats och i vissa fall köra bort någon som sitter på min plats.

Resan kommer att ta nästan 4 timmar för att ta mig upp till stället jag ska till och en likadan resa hem på söndag. 8 timmar i restid en helg är galet mycket kan jag tycka. Framför allt när jag inte ska så långt heller. Men så är det och det är bara att gilla läget.

Nu vet ni vad min helg kommer att bestå av. Jag hoppas ni får en produktiv helg och glöm inte bort att imorgon är det fullmåne.

Blessed be

Kommentarer
Postat av: Evve

Nu är det sista chansen att anmäla sig i min Veckans Blogg tävling!

Klicka in och skriv "Jag är med" : http://evvesliv.blogg.se/2011/august/veckans-blogg-1.html#comment

Du har större chans att vinna om du länkar tävlingen eller följer mig via blogovin!

2011-08-12 @ 12:59:29
URL: http://evvesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0