19. Eld element.

Eld elementet är nog det kraftfullaste jag jobbar med. Eld har alltid haft en särskild tjusning, från att ha varit liten och lekt med ljuslågan till att bli vuxen och leka med elden utomhus. Min äkta hälft påstår att han tror jag varit en pyroman i mitt tidigare liv ;)

Eld för mig är rening, den bränner bort det gamla och låter det nya komma in i mitt liv. Ska jag jobba med rening så vill jag gärna bära med mig en fackla eller åtminstone ett glödande kol. Stora bål utomhus använder jag mig ofta av till att göra mig av med det gamla, mindre eldar inomhus känns kraftfulla i ritualer.

Blixtar och åska är även det ett eldelement för mig. Samtidigt som jag räds åskan till viss det så fascineras jag av den och dras till den. Har ett minne av när jag som barn satt i en bil och väntade ut ett hejdundrande åskväder. Blixtarna som gick ner i marken runt om mig skrämde mig till viss del men fascinerade mig också. Ett träd som blev totalt sönderslaget i flisor besökte jag några dagar senare och plockade stickor. Otroligt kraftfulla visade de sig när jag har använt dom i ritualer.

Kommer ni i närheten av ett åskslaget träd så tveka inte att bära med er lite av himlens offer hem. Det kan komma väl till pass.

Blessed be

Kommentarer
Postat av: Asynja

Underbart inspirerande inlägg!

Jag har inte jobbat så mycket med eld inom mitt "häxeri" ännu, men nu känner jag mig verkligen peppad att göra det efter att ha läst det här!

Kram!

2011-12-29 @ 20:43:16
URL: http://waytowicca.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0