Legitimerad häxa

Jag satt och läste på forumet häxor.ifokus för en stund sen. Tråden jag fastande för var om det gick att bli legitimerad häxa eller inte.

Min första fråga är: vad är en legitimerad häxa? Det låter som något påhittat. Nästa fråga är vem utfördar denna legitimation? Finns det ett "häxråd" som sitter och kollar om man kan förvandla sig till en groda ;)

Nja, jag är mycket tveksam till någon legitimation när det gäller häxor. Häxan är vild, självlärd, upplärd och behöver inte hålla fram ett kort och visa att hon har en legitimation att utföra häxkonst.

Bara lite tankar från min sida av saken.

Blessed be

Kommentarer
Postat av: Asynja

Hej!

Jag tittade bara in för att önska God Jul!

Kram, äring och fred!

2011-12-22 @ 22:02:57
URL: http://waytowicca.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0