När slår det över

Jag är en ganska skeptisk person. Det jag själv inte upplevt har jag svårt att tro på ibland. Inte så att jag misstror andra som har upplevelser, jag bara väljer att inte tro blint på det innan jag ser att det verkligen är så.

Nu har jag läst på en sida som säger sig upplysa om illuminati och blir förvånad av en del av materialet. Främst att dom verkar hata häxor på ett sätt jag aldrig sett maken till. Dessa personer skyr oss, förtalar oss och anser att vi är det ondaste som vandrat på jorden. Jag vet inte ens vad jag ska säga om det, men man blir både bestört och beklämd när man läser.

Var går gränsen innan något sunt blir något osunt? När blir det farligt att tro något så blint att man inte ens kan försöka se att det finns en annan sida av saken? När utvecklar man fanatism?

Jag har gjort ett aktivt val att tro på magi eftersom jag själv sett att det fungerar, att det finns. Men aldrig någonsin skulle jag försöka påverka någon annan att tro bara för att jag själv gör det. Aldrig skulle jag hota, förlöjliga eller kalla någon okvädningsord bara för att dom inte väljer att tro.

Det är kanske här någonstans brytningspunkten finns för min del. Är trött ikväll så mitt inlägg har kanske en del brister ;) men ni får ta det för vad det är. En trött häxas funderingar.

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0