Snö

Inatt har det kommit lite puder till skåne, äntligen. Jag är inget fan av snö egentligen, men kan inte låta bli att mysa lite extra när det kommer snö till yule.

Hur firar ni er yule? Gör ni något särskilt eller blir det ett mer traditionellt firande med klappar, släkt och mat?

Mitt yule-firande är ganska traditionellt, det blir julmat, klappar och Kalle Anka. Men också en stjärnpromenad på julaftonskväll och gåvor till väsen och förfäder.

Idag gick jag en promenad och tackade syster regn, moder jord, fader sol och broder luft. Dom har hjälpt mig många gånger när jag bett om det, framförallt med krämpor, beslut och tankar.

Ett tips är att när du är ute och går nästa gång, känn hur moder jord skickar sin energi genom dina fotsulor och kommunicera med henne. När du lärt dig detta är steget inte långt att få kontakt med dom andra elementen.

Blessed be

Kommentarer
Postat av: Asynja

För min det blir det en lugn jul. Bara jag och min man. Vi ska ha sovmorgnar, mysa, vila, se på film och rå om varandra.

En liten ritual har det i alla fall blivit. Alldeles nyss ute i skogsdungen. Jag tänkte skriva en lite "rapport" om den på min blogg vilken dag som helst.

Kram!

2011-12-22 @ 22:01:19
URL: http://waytowicca.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0