Kristaller

Just nu har jag ett litet dilemma, mina kristaller. Jag har varit en kristallsamlare av stora mått, har ganska många sorter och ett större eller mindre antal av varje sort.

Mitt dilemma är om jag ska sälja några eller inte.Jag har svårt att skiljas från dom märker jag, de känns som jag har ett personligt förhållande med varje sten. Dom har varit med mig i med och motgångar, nästan som gamla vänner.

Jag har egentligen ett kluvet förhållande till kristaller, å ena sidan så älskar jag dom för kraften och skönheten. Å andra sidan vet jag att kristallbrytningen inte är bra för moder jord eller för människorna som bryter de. Många dödfall inträffar varje år i gruvorna pga just kristallbrytning. Men för att konstatera fakta så har jag ju redan köpt dessa stenar, dom är redan brutna, kanske skulle jag inte vara så självisk utan låta andra få ta del av mina skatter.

Inte så att jag ska sälja hela min samling, de är inte ens ett alternativ. Men jag har som sagt ett antal av varje sort. En eller två stenar är fullt tillräckligt för mig av varje sort. De fanns sorter jag hade upp till 20 stenar av, känns lite onödigt.

Nåja tanken är väckt. Nu ska beslutet fattas. När de händer vet jag inte, men jag vet att jag behöver lite mer tid på mig innan jag bestämmer mig.

Blessed be


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0