Kristallkula

Är väl egentligen något man inte behöver. Kristallkulan tjänar som ett siarverktyg, tarotkort, pendel, runor, speglar eller vad som helst fungerar i den aspekten. Själv äger jag en kristallkula men siar högst sällan i den. Den står mest som prydnad.

Traditionellt så tänker man sig att en spåkärring eller häxa hade en kristallkula i filmer och böcker så är kulan synonymt med en häxa. Visst är den vacker och avger en air av mystik men som spåinstrument fördrar jag annat.

Själv har jag en ganska liten kula. Dom större är vansinnigt dyra om de är äkta kristallkulor, det finns kulor i glas med som inte alls är lika dyra. Frågan är ju om man kan spå lika bra i glas som i kristall. många hävdar att man inte kan de.
Men egenligen är ju kulan bara ett redskap då borde de inte spela så stor roll vad materialet i den är. Jag har inte forskat i det så jag låter de vara osagt vilken av dom som fungerar eller inte fungerar.

Blessed be


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0