Mortel



Tänkte visa lite bilder här framöver på mina redskap. Först ut blev min mortel i marmor. Det finns att köpa nya, men jag valde att köpa en begagnad och rena med först vatten och sedan salt.

Ska du ha den till matlagning rekommenderar jag att köpa en ny, men för min del så är den endast till för magiskt bruk. Jag använder såväl giftiga som ogiftiga växter och örter i den. Därför använder jag aldrig den till något ätbart.

Tänk på det, ska du använda din mortel till giftiga substanser så använd den INTE till matlagning eller till något du har tänkt förtära. Olyckor händer så lätt.

Det finns mortlar i många olika material, trä, koppar, glas, marmor för att nämna några. Innan du bestämmer dig för vilken typ av mortel du vill ha tycker jag att du ska fundera på vad du ska ha den till. Marmor har alltid talat till mig och därför valde jag den typen. Den är dessutom ganska tung och massiv så det behövs inte så mycket handkraft för att lyckas mala något.


Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0