Pendel

 Idag tänkte jag prata lite om pendeln. Att pendla är en gammal tradition, de går ut på att man håller en för ändamålet avsedd pendel eller en hemmagjord sådan mellan tummen och pekfingret och låter den röra sig som den vill.

Många skulle nog hävda att de är man själv som rör pendeln, i viss utsträckning har dom rätt. Man har själv svaren och påverkar ju då pendeln till att röra sig undermedvetet. Finns inte svaret så rör sig inte pedeln heller, eller så rör den sig i formationen som betyder vet inte.

Själv äger jag två pendlar. En i bergskristall och en i mässing, min personliga favorit som jag känner jag har bäst kontakt med är den i mässing. Men de är ju en smaksak, många använder en ring i ett hårstrå när dom pendlar. Fungerar alldeles utmärkt. Själva pendeln är ju bara ett redskap och magin sitter inte i den utan i handen som håller den.

Pendling tycker jag är ett alldeles utmärkt sätt att spå i när man vill ha klara ja och nej svar. Utförliga svar är lite svårare att få med en pendel då passar tarotkorten bättre tycker jag. Men som sagt igen är de en smaksak.

Blessed be


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0