Scrying - siande

Jag hör ofta ordet scrying, vet inte om människor hör de i filmer eller var de kommer ifrån. Siande står de för, egentligen ett samlingsnamn för alla sorters spådomar.
Man kan spå i stort sett i vad som helst, speglar, tarotkort, runor, häxstenar, kaffesump, ja i princip vad som helst.

Just ordet scrying är nog mest förknippat med kristallkulor eller en pendel. I filmens värld är de oftast så en häxa framställs när hon spår.
Själv använder jag olika metoder beroende på vad för slags spådom jag är ute efter. Ibland vill jag bara ha ett snabbt ja eller nej-svar. Då tar jag oftast till pendeln. Vill jag ha en utförligare spådom så använder jag tarotkorten. Vill jag "se" saker använder jag min kristallkula.
Runor har jag länge varit nyfiken på men inte kommit mig för att använda. Har sett underbart vackra runor i bergskristall men inte köpt några än. Får se om jag utvecklar den talangen med kanske.

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0