Skåprengöring

Idag har jag tänkt gå igenom mitt husapotek och kasta ut örter som inte duger längre, plus att jag ska se efter vad jag saknar inför kommande säsong.
Det känns inte som våren är på väg precis men ändå får jag börja fundera så smått på vad som ska odlas i örtagården.

Salvia är som vanligt ett måste, persilja och dill likaså. Jag är oerhört sugen på att odla alruna, men eftersom den är så giftig har jag inte bestämt mig än. Jag måste se efter vilka vilda örter som behöver skördas iår med, älgörten är nästan slut så den behöver absolut fyllas på. Lite granskott sitter inte heller fel.

Det är ganska bra och kontrollera sina gömmor nu på vintern och skriva upp en lista på vad som behöver förnyas eller plockas/odlas mer av. Vissa örter går ju bra att köpa i vanliga matvaruaffärer eller på hälsokost med. Men jag tycker ändå bäst om att odla själv eller plocka av naturen.

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0