Vem berättar du att du är häxa för?

Min fundering gick idag åt hållet, vem ska man berätta att man är häxa för? Finns det någon man inte ska berätta de för?

Mina föräldrar vet att jag är häxa, min sambo naturligtvis. Men det var inte utan att jag oroade mig lite innan jag berättade de för honom. Men någonstans hade han redan gissat sig till hur det låg till. Han tog de förvånansvärt bra, verkade inte reagera nämnvärt över det som många tycker är ett hett ämne.

Mina föräldrar har tagit det relativt bra. Min mamma är intresserad medan min pappa låtsas att det inte finns något som heter häxor. Lite förvånansvärt med tanke på att häxblodet kommer från hans sida. Min farfarsmor var häxa precis som jag, det är ett arv till alla kvinnor i familjen.

Resten av släkten anar nog men vet inte säkert. Det är inget jag berättar för dom, skulle dom fråga kommer jag inte att förneka det.

På mitt jobb vet ingen om det. Det känns inte relevant att berätta där. Jag lever efter att dom som behöver veta får veta, andra inte.

Vilka berättar ni för? Kallar ni er häxor eller vad kallar ni er?

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0