Beltane-ritual

Jag firade Beltane precis som alla andra år med en ritual för att släppa det gamla och låta det nya få plats i mitt liv.

Förra fullmånen skrev jag upp en lista med saker jag önskade släppa inför de nya året. Efter de letade jag upp saker som symboliserade det jag ville låta försvinna inför de nya. De kunde vara en tröja som hade tillhört någon jag inte önskar ha i mitt liv igen, eller ett foto av något jag inte önskade ha kvar.

Vid mörkermåne skrev jag en lista på vad jag önskar dra till mig inför det nya året. Likadant där så letade jag upp saker som fick symbolisera vad jag önskade mig. En stump grönt ljus och ett torkat klöver fick symbolisera pengar t.ex.

Efter det så förpackade jag sakerna jag ville bli av med i en låda med lite örter och samlade mitt bål av ris för att kunna bränna det gamla.



Under tiden det gamla brann upp bad jag mina gudinnor, väktare och guider om hjälp att bli av med det gamla. När så det var uppbrunnet så lade jag det jag önskade mig på bålet och bad återigen väktare, gudinnor och guider om hjälp att uppnå det jag vill få.

Det var lite kort om hur jag firade min beltane.

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0