Hes

Idag låter jag mest som en kraxande kråka. Har haft halsont i flera dagar och i morse vaknade jag upp utan röst. Jag har försökt mig på huskurer som citron och honung men än så länge har inget hjälpt.

Nu behöver jag väl i och för sig inte rösten idag ändå. Det kan bli en nyttig erfarenhet att jag inte kan använda min röst under en eller flera dagar. Just nu njuter jag av min morgon med kaffe, datorn och en kattunge i knäet. Kan dagen börja bättre?

Eftersom jag har jobbat väldigt mycket nu en period, med extremt tidiga dagar så har jag väldigt svårt att sova på morgonen även på helgen. Detta resulterar i att jag stiger upp tidigt medan resten av familjen sover vidare. På kvällen lägger jag mig först även då. Egentligen känner jag att jag mår mycket bättre av dessa tider rent kroppsligt än när jag satt uppe till både ett och två på natten. Numera är jag i säng vid halv elva  och sover som en liten gris redan vid elva. Men i gengäld är jag vaken senast sju på morgonen och är helt utvilad.

Att vara ensam uppe vid den tiden är magiskt, inga människor syns till endast djuren är vakna och fåglarna sjunger sin morgonsång. Som sagt rent magiskt känns det.

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0