Att raljera och fördumma.

Jag har så svårt att förstå varför en del människor älskar att fördumma andra. Att i raljerande ordalag berätta för andra att dom minsann inte har rätt i det dom tror.

Varför tror dom att detta beteende är okej? Dom verkar närmast uppfyllda av sin eget självrättfärdigande att "Jag har minsann rätt, jag är en ÄKTA häxa". Jag kan inte annat än att skaka på huvudet åt dessa personer. Lite anar dom att detta speglar deras inre bättre än något annat.

Man kan berätta för människor att dom har fel på ett bra mycket trevligare vis än att vara ironisk och fördumma dom. Jag håller visst med att man inte ska sprida felaktigheter, men problemet är att dom gör det på fel vis. Istället för att förklara var problemet i informationen ligger så väljer dom att att raljera och ironisera med ryggdunkar av likasinnade.

Ytterst tråkigt, för min del så väljer jag att undvika att komma i kontakt med dessa människor. Skriver dom på ett forum väljer jag att låta bli. Jag har ingen ambition att gå i klynch med dom och har inget behåll av att diskutera med dom. Tråkigt, eftersom dom säkert har information som kunde vara både intressant och informativ. Men deras sätt gör att jag väljer bort dom som kunskapskälla.

Blessed be

Kommentarer
Postat av: william

om ska säga något elakt så ska man inte säga något alls;D



SV; naw tackar så hemskt mycket:3

Vad tycker du om mina modell bilder som jag har tagit på Jelena & Louise under temat vänskap:D?



2011-11-04 @ 15:52:10
URL: http://cookieboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0