7. Luftelementet

Vad är då luftelementet för mig? Det kan vara vinden som blåser i tvätten på tvättvindan. Blåsten i håret när man är ute och går. Vinden i trädtopparna, när det knarrar sådär mysigt i tallarna. Men det kan även vara en orkan som rör upp vattnet på havet, stormen som fäller träd som plockepinn i skogen, tromben som tar med allt i sin väg.
Samtidigt kan luftelementet vara fågeln som vilar på vinden. Just detta elementet har så många ansikten tycker jag. Många gånger låter jag en fjäder representera luft på mitt altare. Andra gånger låter jag en fågelstaty få stå värd för luftelementet.
Idag när jag var ute och gick med hunden bad jag luften om att rensa mitt huvud från huvudvärk. Det tog fart och började blåsa en del, inte några stormar, men rejäla luftpustar. Nu när jag är hemma igen så känner jag att huvudvärken är som bortblåst ;)

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0