Förändringarnas tid

På kort tid har mitt liv förändrats totalt, både stora och små förändringar. Jag gick från att ha varit egen företagare till att bli anställd. Från att ha levt ensam till att bli sambo.

Någonstans känns det som att jag har "växt upp" även om jag har har varit vuxen i flera år redan. Att bli anställd var en otrolig omställning. Nu går jag mot en ny fas, ett nytt jobb som jag har sökt. Får jag det så är ekonomin tryggad i åtminstone 2 år framöver. Får jag det inte får jag tänka i nya banor igen.

Nackdelen är att min tid blir mindre och mindre känns det som. Just för tillfället har jag två jobb och jobbar dessutom extra. Jag har en sambo som mer eller mindre är särbo just nu på grund att jobb på olika orter.

Min största längtan just nu är en en ledig helg, där jag får rå bara mig själv. Inte ta hänsyn till någon i hela världen. Det är vardagslyx för mig nu.

Känns som detta inlägget mest blir svammel men ändå känns det skönt att  ha fått ner de på pränt.

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0