Nr:1 Vilken är din häxbakgrund

Då börjar vi med den första frågan i listan. Vilken är din häxbakgrund.

Jag kommer från en lång linje häxor och kloka gummor och gubbar på min fars sida. Detta var nånting jag inte visste förrän jag blev runt 20 år. Det har alltid talats väldigt tyst om det i familjen.

Jag kunde aldrig riktigt förstå varför jag älskade allt som hade med häxor, påsk och övernaturliga fenomen att göra. När jag var liten lekte jag alltid att jag åkte till blåkulla och festade. Jag matade småtomtarna ute på tomten med äpplen och bröd. Jag byggde hus till älvorna och vaktade mig för att komma för nära skogsrået.

När jag blev äldre blev mitt intresse starkare men på den tiden hade jag inget internet och böcker om trolldom och övernaturliga fenomen fanns i princip inte att få tag på.

Ändå fortsatte mitt intresse och jag sökte med ljus och lykta efter information. Jag hade turen att träffa en mycket kunnig kvinna och tog mig under sina vingar och lärde mig mycket av det jag kan idag.

Vid 20 års ålder fick jag plötsligt veta min bakgrund. Att jag kom från en lång linje häxor. Tyvärr hade delar av släkten svårt att acceptera detta och ville därför inte tala om det.

Numera har jag släktforskat och hittat häxor långt bak i leden. Men än idag är det inget jag talar om med släkten. Som ju tyvärr är väldigt konservativa och inte alls vill ha med detta att göra.

Det som var skönast när jag fick veta var att jag fick svar på frågan varför just jag kan se småknytten, var ifrån det brinnande intresset kommer. Jag önskar bara att jag hade fått träffa dessa kunniga kvinnor och män som har varit före mig och fått ta del av deras kunskap.

Det jag hoppas för framtiden är att det inte kommer att förnekas längre. Att det kommer att accepteras att jag är häxa.

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0