29. Vatten elementet

Vattenelementet är ett av mina favorit element. Motpolerna eld och vatten jobbar jag en hel del med.

Dom gångerna jag anser att inte elden är lämplig renar jag i vatten. Jag låter vatten ladda i månens sken, gör diverse tinkturer och brygder som innehåller vatten. Vatten är helt enkelt liv för mig. Inget vatten, inget liv.

Samtidigt som jag älskar vatten så har jag stor respekt för dess kraft. Havet har jag aldrig känt mig helt tillfreds med. Att färdas på vatten är verkligen inte något jag gillar överhuvudtaget. Att drunkna är något jag alltid har varit rädd för, redan som barn avskydde jag att få huvudet under vatten. Varför vet jag egentligen inte, har aldrig varit med om något skrämmande som inkluderar vatten.

En häxa jag hade som mentor i yngre år sa att jag förmodligen hade minnen av tidigare liv. Kanske är det så, kanske är det reptilhjärnan som identifierar faran av vatten. Men någonstans är det fascinerande att föreställa sig att man levt tidigare liv och på något plan kommer ihåg det. Även om det nu bara är i form av en rädsla för något man inte ens vet varför man är rädd för.

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0