Ensamtid

Idag har jag fått lite ledig ensamtid. Det finns nog inget jag värdesätter mer än att få en dag där jag kan göra vad jag vill när jag vill.

Inte så att jag inte trivs ihop med min sambo, men ibland behöver jag bara vara för mig själv utan att behöva ta hänsyn till någon annan. Att gå upp när jag vill, äta vad jag vill till middag och framförallt när jag väljer att äta är helt enkelt guld värt.

Kanske har det sina rötter i att jag är ett ensambarn. Jag har alltid varit van att få leka på egen hand, att ta alla beslut själv. När man sen träffar någon som man måste ta hänsyn till dygnet runt är det skönt att ha sådana här dagar när man gör vad man vill.

Dagen har gått i städandets tecken. Jag har gjort vid alla garderober och kastat sådant som inte passar längre eller som helt enkelt inte är fräscht längre. Det känns underbart skönt nu när det är gjort. Solen skiner från en klarblå himmel och jag funderar på att ta en promenad.

Jag hoppas ni alla har haft en underbar söndag!

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0