Torra händer och läppar

Nu när det har blivit så kallt ute så får jag så otroligt torra händer och läppar. Det spricker och blöder dagligen oavsett vad jag smörjer med.

Hoppas på att nån av er som läser har något tips på vad man kan använda?

På läpparna har jag kört med idominsalva och honung. Det blir bättre över natten, men när det är kväll så är det lika illa igen.

Till händerna har jag använt en salva från the body shop som heter Hemp hand protector. Den är bra, men orkar inte riktigt med att ta död på torrheten.

Har haft funderingar på att skaffa gåsistra och göra någon salva på den eftersom jag vet av erfarenhet att just istran från gäss är otroligt bra att smörja händerna med. Får se om jag kan skaffa fram det.

Blessed be

Kommentarer
Postat av: Elena-Maria

smörj in hängerna med en riktigt fet kräm på kvällen, typ idomin, och ta på dej bomullsvantar (eller vanliga fingervantar) och sov med dem på. skulle tro att man även kan använda olivolja till detta knep =)



blessed be!

2012-02-05 @ 14:18:36
URL: http://wiccanfusion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0