2012

Då var det ett nytt år. Först och främst vill jag passa på att önska alla mina läsare, vänner och häxsystrar här ett riktigt Gott Nytt År!

Förhoppningarna inför detta året är att jag ska få spännande möten och upplevelser. Att jag ska kunna fördjupa mig ännu mer i dom ämnen som ligger mig varmt om hjärtat.

Detta året kommer jag att fördjupa mina studier i örter framför allt. I flera år har jag skrapat på ytan utan att gå djupare in i det. Men nu ska det bli av har jag tänkt.

Något annat jag kommer att fördjupa mig i är mytologi. Efter att ha köpt en bok, jag skrev om i ett tidigare inlägg så har nyfikenheten väckts till liv och jag känner att jag vill veta mer.

Lite nyfiken är jag på vad ni andra har för förhoppningar inför 2012, skriv gärna en kommentar och berätta.

Blessed be

Kommentarer
Postat av: Asynja

Gott nytt år till dig också!

Jag ser fram emot att läsa om örter och mytologi, så jag hoppas att du kommer att skriva lite om det du läser och upptäcker.

Jag har också planer på fördjupning. Jag skulle vilja fördjupa mig i nordisk hedendom och dess historia, runor, örter och natur.

Just nu är jag inne i en period när jag brinner av upptäckarglädje och lust att lära mig.

Kram!

2012-01-01 @ 21:05:30
URL: http://waytowicca.wordpress.com/
Postat av: Vintervarg

Vad spännande att du ska börja studera örtlära. Det var i den änden jag började en gång för länge, länge sedan. Den allra första örten min Gudmor visade mig hur man använde var Groblad - som plåster. Därefter följde ljung och röda klöverblommor :) Jag hoppas du kommer att upptäcka en ny värld full av glädje och förundran. Och pyssel :) Det finns massor med roliga och spännande saker man kan göra med örter.

2012-01-07 @ 01:05:02
URL: http://modernwicca.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0