Lås på din skuggornas bok

Jag brukar roa mig med att läsa andras bloggar. Tycker det är intressant att få insikt i hur andra gör och upplever saker. Bloggarna jag läser är ofta förknippade med okultism eller häxkonst i varierande former. På flera av dom har jag i dagarna läst om lås till deras skuggornas bok eller book of shadows om man så vill.

Min fundering blev då genast om man måste ha ett sådant? Själv har jag inget lås på min och ingen har heller gått och öppnat den utan lov. Min sambo är inte så intresserad tror jag eller så är han  kanske lite skrockfull och vågar helt enkelt inte öppna den utan lov.

Hur gör ni bloggläsare? Har ni lås på era böcker eller räcker det med att era vänner och bekanta vet att man rör inte den/dom böckerna?

Jag har aldrig varit med om att det har kommit någon in i mitt hem och öppnat någon av mina "häxkonst"-böcker, är någon intresserad så frågar dom. Men ingen tar för givet att dom får titta.

När jag nu läser om att så många har lås och kedjor om sina böcker så undrar jag ju om det är jag som missat något. Det ska bli spännande att höra hur ni andra upplever och gör med era böcker.

Blessed be


Kommentarer
Postat av: Elena-Maria

har också sett något exempel på detta.

jag har inte lås på min BoS. nu ligger den kanske inte framme på köksbordet, men ändå. rent hyfs är väl att man inte öppnar saker som uppenbarligen inte är en vanligt tryckt bok hur som helst. min sambo har sagt att han respekterar min tro så jag tror inte han skulle bläddra i den utan lov. och om han nu gör det känns det inte som om världen går under. han är ju en sån stor del av mej och mitt liv så just hans energier i boken gör nog varken från eller till.



blessed be!

2012-01-26 @ 16:16:00
URL: http://wiccanfusion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0