Solitär eller coven

Jag har länge haft funderingar över frågan om att vara solitär eller ingå i ett coven. Den mesta tiden har jag valt att arbeta solitärt, med hjälp ibland av likasinnade systrar. Men i regel ensam.
Ett tag valde jag att ingå i ett coven, men tyvärr dog det ut med tiden. Avstånd och förmodligen avsaknad av tid gjorde att det upplöstes.

Jag skulle gärna ingå i ett coven igen, men det är inte helt enkelt att hitta systrar som lever med samma tro och inställning som man själv gör. Inom hedendomen finns det så många grenar det blir helt enkelt svårt att hitta någon man klickar helt med.

Elever har jag haft i perioder och det är alltid trevligt att få lära ut sina kunskaper till någon ny. Precis som jag har haft lärare i perioder av mitt liv, där jag har fått lära mig viktiga läxor och kunskaper.

Nu när jag börjar tassa djupare in på örternas område så skulle jag gärna haft någon att rådfråga. Men tills dess att någon dyker upp som kan lära mig mer får jag göra mina egna misstag. Jag tror på att när det är meningen att man ska ha en lärare dyker den upp.

Ett annat område där det hade varit roligt att diskutera med någon annan är inom mytologins värld. Det finns så många underbara historier om gudar och gudinnor som hade varit fantastiskt roligt att dela med någon och få höra dennes åsikter. Men  åter igen, är det meningen att man ska ha någon att dela det med så kommer den personen att dyka upp.



Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0