Tålamod eller brist på det

Jag har aldrig varit en tålmodig person. Det hör nog till mångt och mycket ihop med mitt stjärntecken, är född i vädurens tecken, eldtecken som alltid vill vara på språng.

Detta har resulterat i att jag ofta har tusen järn i elden och tar på mig mer jobb än jag skulle. I mitt yrke jobbar jag ofta övertid och gör mer än dom flesta andra. På fritiden har jag även där tusen saker som ska göras och hinnas med.

Inte förrän på senare år har jag börjat fundera på om man kanske skulle försöka sakta ner något. Ibland orkar man liksom inte riktigt allt man skulle vilja. Satt idag och gick igenom min skuggornas bok på jakt efter något som kan hjälpa mig att varva ner, få mer tålamod. Men hittade inte riktigt något som passar in.

Kanske någon av er läsare har tips på bra ritualer för att kunna stressa ner?

Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0