30. Häxverktyg: trollstav.

I detta inlägget ska jag skriva om trollstaven. Jag har faktiskt ingen trollstav, visst har jag tittat på och suktat efter vackra trollstavar man kan köpa sig ibland. Men det har aldrig känts "rätt", vad ska jag använda staven till?

I början när jag vandrade denna vägen ville jag ha alla attiraljer som hörde häxan till. Kitteln, trollstav, kniv och en massa flaskor med diverse innehåll. Men med åren har det blivit mer och mer onödigt med en massa prylar. Magin sitter i mig, inte i sakerna jag omger mig med.  

Ska jag i framtiden skaffa mig en trollstav ska det vara av en gren som talar till mig, inte något jag kan köpa mig. Sen vill jag påpeka att det finns säkert stavar man kan köpa som talar till en med.

Blessed be

Kommentarer
Postat av: Going Wicca

Svar: Så roligt att du följer min blogg. Jag har lärt mig mycket av din! Bilder på allt jag köpt kommer senare idag, och ni kommer även få se hur det går med min BoS när jag kommer igång under helgen :). Ja, jag kände att jag absolut vill göra en egen för att den ska vara just det - min egen :).



Det måste ha varit underbart att träffa vargar. De är ju otroligt ståtliga djur, verkligen mäktiga tycker jag. Och så vackra!

2012-03-08 @ 10:39:33
URL: http://goingwicca.blogspot.com
Postat av: Going Wicca

Jag känner igen mig i det där. Att jag vill ha alla prylar som finns, i stort sett. Men det är inte för att jag tror att magin sitter i grejerna, utan mer för att jag tycker att SÅ mycket är SÅ vackert och jag vill inreda HELA HUSET med det. Haha. Men någon trollstav har jag faktiskt inte känt att jag vill ha.

2012-03-08 @ 15:11:43
URL: http://goingwicca.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0