31. En favorit hednisk / häx film

Mina favoriter har alltid varit Harry Potterfilmerna och Charmed-serien. Visst, jag vet att det inte är riktigt så det går till som i dessa filmer. Men på något vis tilltalar dessa filmerna mig.

Harry Potter såg jag fösta gången 2001 och jag tyckte det var så mysig på något vis, sådär skulle jag vilja att samhället såg ut. Att det fanns en skola där man kunde lära sig bli häxa och att det gick att använda magi  för att disken skulle bli ren i ett naft ;)

Förhäxadserien gick på tv3, men jag missade den och såg inte något avsnitt förran i säsong 2 och sen var jag fast.

Många serier och filmer överdriver ganska hårt och kan tillslut bli lite för mycket. Men det är ett fenomen som finns i dom flesta filmer och genrer.

Kom gärna med tips om ni har några på bra häxiga filmer och serier.

Blessed be


Kommentarer
Postat av: Elena-Maria

Gillar också Charmed. Har tyvärr inte sett alla säsonger än, men då har man ju nåt att se fram emot =)



Jag gillar den Onda Cirkeln, men den är så galet svår att få tag på...

Och sen Magiska Systrar med Sandra Bullock och Nicole Kidman, den är lite mysig tycker jag.



BB!

2012-03-08 @ 18:21:20
URL: http://wiccanfusion.blogspot.com
Postat av: Going Wicca

Charmed är en av mina favoriter också och har så varit sen jag var runt 10 år. Jag har faktiskt alla säsonger och har börjat kolla på det igen nu.



Harry Potter är mysfilmer, tycker jag.

2012-03-09 @ 09:15:42
URL: http://goingwicca.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0