Gammal besvärjelsebok

När jag nu i dagarna städade efter min farfar som sorgligt nog gick bort julafton så hittade jag en mycket gammal besvärjelsebok gömd ute i stallet.

Det kändes som att hitta en gammal skatt även om den var sliten, medfaren och dammig. Det ska bli väldigt spännande att få ta del av innehållet. Att bara tänka sig att den legat där i många, många år. Jag misstänker att det är farfarsmor som lagt den där. Hon var häxa och klok gumma, det är efter henne jag ärvt min gåva.
En del böcker hon skrivit har jag redan fått ta del av, men denna har blivt gömd och glömd.

Jag har bläddrat lite grann i den och hittat besvärjelser för att stämma blod bland annat. Stilen är gammal så det är lite svårt att tyda den ibland. Till helgen ska jag försöka sätta mig ner i lugn och ro och försöka tyda den.

Blessed be



Kommentarer
Postat av: Elena-Maria

ååh vad spännande! en familjeklenod! du har en intressant läsestund framför dej kan jag föreställa mej =)

Ha det mys med boken!



Blessed be!

2012-03-06 @ 22:14:29
URL: http://wiccanfusion.blogspot.com
Postat av: Going Wicca

Åh vad spännande! Förstår att det känns som att hitta en skatt!

2012-03-07 @ 15:18:05
URL: http://goingwicca.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0