Och så blev det mulet igen

Lagom till jag kom hem från min shoppingtur blev det mulet igen. Hade en tanke om att hålla en ritual för att hylla solen, nu blev det inte riktigt så.

Men det kommer fler dagar med solsken. I stället får jag städa lite i min bokhylla, jag är en riktig ekorre när det gäller att hamstra böcker. Vissa har jag inte alls svårt att sen skilja mig från. Medan andra får en särskild plats i mitt hjärta och dom behåller jag.

Vad gör ni med böcker ni inte längre vill eller har plats att behålla? Jag har haft en tanke på att man kunde skicka dom vidare till någon som vill läsa dom. Frågan är hur man skulle gå tillväga med det. Läste för ganska länge sedan om ett projekt som kallades vandringsboken, där man lämnar boken vidare när man själv inte behöver den mer. Skulle man få en bok man hemskt gärna vill behålla kunde man skicka en annan bok i dess ställe.

Detta tycker jag är en utmärkt idé. Ibland vill/behöver/kan man bara läsa en bok en gång och då kunde det ju vara på sin plats att skicka den till någon annan istället för att den ska samla damm i en hylla. Böcker är ju ganska dyrt många gånger och på detta viset kunde fler få nytta och nöje av böckerna.

Bara lite tankar jag fick nu på eftermiddagen.

Blessed be

Kommentarer
Postat av: Going Wicca

Svar: Tack så mycket :). Ja, visst är de fina! Har haft dem sen jag var liten, vet faktiskt inte var min far köpt dem men det är mycket möjligt att han hittat dem på loppis. Han handlar mycket på såna. Gillar fåglarna på locket av det stora skrinet och det gammaldags stuket på det lilla. Jag fastnar alltid för skrin och askar jag också och särskilt såna i den här stilen, så min far träffade väldigt rätt :).

2012-03-13 @ 13:32:27
URL: http://goingwicca.blogspot.com
Postat av: Ariadna

Själv har jag otroligt svårt att skilja mig ifrån böcker. de flesta böcker jag har är faktaböcker eller instruktionsböcker. Eftersom jag har lite dåligt minne för fakta så fungerar mina bokhyllor som mitt register. Jag stryker under och antecknar i böckerna och så lägger jag dit lappar som jag behöver komma ihåg. Haha, mina böcker är mitt arkiveringssytem. ;) Hoppas att du kommer på vad du vill göra med dina överblivna böcker!



Var Välsignad!

2012-03-23 @ 18:23:50
URL: http://www.dimmornasdotter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0