35. Något som jag tror att folk som inte vet mycket om hedendom / trolldom borde veta

Att det inte är som på film att man svänger sitt trollspö och vips har man förvandlat grannen till en groda, woops.
 
Själv älskar jag filmer som handlar om häxor, varulvar, vampyrer och allehanda väsen. Men samtidigt så vet jag ju att detta är inte så det fungerar. Min häxkonst skiljer sig avsevärt från Harry Potters t.ex.
 
Sen tror jag många är rädda för häxkonst helt i onödan. Jag har många gånger träffat på personer som tar ett steg tillbaka när jag berättar vad jag är helt i onödan. Jag brukar inte förvandla någon till padda det första jag gör ;) Att vara häxa för mig är att leva i ett med naturen, att ta tillvara på energin naturen ger så frikostigt av och att använda dess gåvor. Att kunna se bortom den faktiska verkligheten och se magin som finns överallt runt om oss. Det är häxkonst för mig.
 
Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0