Vårkänslor

Äntligen kommer värmen och med den kommer mina vårkänslor. Jag har gått meditationspromenad varje dag nu i över 2 veckor bara för att känna in våren.
På min senaste promenad hade jag sällskap av gladan som svävade över mitt huvud med sitt karakteristiska skri. I vägkanten växte vitsippor, tussilago och snödroppar. En lite bukett fick följa med mig hem och pryda mitt altare.
Min dotter börjar nu bli så stor att hon intresserar sig för sin omgivning och jag försöker lära henne respekten för naturen redan från början.
Vi kommer på vår nästa promenad be en björk om att få ta några grenar med oss hem. Vi har en stor björk inte långt från huset som brukar tillåta mig att plocka några grenar på våren.
Jag är ganska emot på att bära hand på träden annars, men våren är ett undantag.
Gå ut och njut i våren nu med er, det tänker jag göra.
 
Blessed be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0